niedziela, 11 listopada 2012

Hinduskie reklamy


Zawsze lubiłam oglądać reklamy kosmetyków do włosów. Włosy modelek/aktorek robiły na mnie takie wrażenie, że gotowa byłam kupić wszystko, byleby tylko mieć takie włosy;-P Teraz to się zmieniło
i na wszystkie nowinki patrzę bardzo krytycznie. Mimo to nadal uważam, że kobiety reklamujące kosmetyki do włosów, powinny mieć piękne włosy, bo kto inny może nas zachęcić do kupna jakiegoś kosmetyku do włosów jak nie posiadaczka długich, bujnych i błyszczących włosów?;-)
Ale czy kiedykolwiek zastanawiałyście się nad tym, jakie reklamy oglądają kobiety w innych częściach świata? Ja na pewno nie. Jednak niedawno natknęłam się na kilka filmów reklamowych z Indii
na Youtube i… szczęka mi opadła… Dosłownie:-D Kobiety w tych reklamach mają tak piękne, bujne
i zdrowe włosy, że wprost nie mogę się napatrzeć:-) Do tego trzeba przyznać, że hinduskie reklamy
są po prostu ładne i bardzo przyjemnie się je ogląda. Często kręcone są w plenerze – w ogrodach
czy na plaży (nie tak, jak europejskie – w jasnym i chłodnym studiu). Ponadto zawarta jest w nich spora dawka humoru, którego próżno szukać na naszych szklanych ekranach. Dysproporcja między naszymi reklamami a hinduskimi jest jak dla mnie ogromna. 



Wydawać by się mogło, że te różnice wynikają głównie z faktu, że hinduski po prostu słyną z pięknych włosów. Owszem ich włosy robią wrażenie, ale nie zawsze jest to zasługa genów. Pod względem genetycznym włosy kobiet z Indii są bardzo podobne do europejskich. A i u nas niejednokrotnie widziałam kobiety mające grube, gęste włosy i była to zasługa genów przede wszystkim. Dlaczego
więc u nas kobiety z pięknymi włosami to wyjątki, a w Indiach norma? Wydaje mi się, że jest to głównie zasługa tradycji. Hinduski od wieków czerpią z mocy natury pełnymi garściami i wręcz rytualnie dbają
o włosy. Nie układają włosów w pośpiechu, spędzają czas towarzysko i przy okazji dbają o włosy – nakładają hennę czy oleje. Czasem nawet poświęcają na to kilka godzin dziennie. A Europejki?
W znakomitej większości ograniczają się do szybkiego mycia włosów szamponem, często nawet
nie nakładając żadnej odżywki, za to torturują włosy środkami do stylizacji, gorącymi urządzeniami
i chemicznymi farbami. Jak więc mogą mieć piękne włosy?

Każda włosomaniaczka bardzo dba o włosy. Olejujemy je, odżywiamy i chronimy. I każda włosomaniaczka dostrzega ogromną różnicę w kondycji włosów, niektóre także potrafią „wypracować sobie” włosy tak piękne, jak hinduskich kobiet. Oczywiście to trwa, nawet kilka lat, ale pamiętajmy,
że hinduski dbają o nie całe życie;-) Dlatego też bierzmy z nich przykład, a w ramach motywacji możemy pooglądać sobie reklamy hinduskich kosmetyków do włosów;-)





Znalazłam jeszcze bardzo fajną reklamę w męskim wydaniu:-) Po prostu nie sposób
się nie uśmiechnąć:-D

21 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że za jakiś czas będę mogła się takimi pochwalić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wpis mnie troche zmotywowal ;]
    Faktycznie, Hinduski maja piekne wlosy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie takie reklamy także działają bardzo motywująco;-)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ja mogłabym je oglądać bez końca:-D

      Usuń
  4. trzecia do dołu reklama jest powalająca! Przyznam że dziewczyn z tak pięknymi, grubymi i długimi włosami nigdy w Polsce nie wdziałam... Oczywiście niektóre mają grube, albo długie włosy, ale o nie nie dbają, co w efekcie nie przykuwa wzroku :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a szkoda, że niektóre dziewczyny na własną prośbę niszczą swoje włosy pozbawiając się tak kobiecego atutu:-/

      Usuń
  5. super wpis, nigdy nie widziałam tych reklam. Hinduski mają bajeczne włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) Postaram się jeszcze kiedyś wyszukać podobne filmiki, bo sama wręcz nie potrafię się napatrzeć na te cudne włosy;-D

      Usuń
  6. Styl Bollywood jest specyficzny - mają bardzo fajne poczucie humoru ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie właśnie to poczucie humoru bardzo ujmuje;-) Podoba mi się to, że nie podchodzą tak poważnie do życia i różnych spraw:-)

      Usuń
  7. Świetny pomysłowy post :) Zaraz się biorę za oglądanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej : ) Nie dokonca zgadzam sie z tym ze hinduski maja najpiekniejsze wlosy, otoz mieszkam w USA. Mam stycznosc z Hinduskami na codzien. Niestety w 80% wszystko odbiega od rzeczewistosci. Owszem, genetycznie maja grube wlosy, aczkolwiek czesto bardzo zniszczone szorstkie, ogolnie struktura wlosa jest troszeczke inna. Wlasnie Hindusi, Mexykanie czy Azjaci sa wniebowzieci kiedy dotykaja europejskich wlosow : ) Uwiezcie mi dziewczyny :D Cudze chwalicie swego nie znacie, nie doceniacie swoich jedwabiscie gladkich europejskich wlosow : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, zdarzyło mi się widzieć Hinduski "na żywo" i na ogół mają naprawdę ładne włosy;-) Poza tym, osobiście uważam, że warto sobie wyznaczać "włosowe cele", bo to bardo motywuje do systematycznego dbania o włosy, a włosy kobiet w tych reklamach mnie motywują najbardziej:-) Niestety przykro mi to mówić, ale ja bardzo ale to bardzo rzadko widuję u nas te "jedwabiście gładkie europejskie włosy", o których piszesz... W znakomitej większości niestety Polki mają bardzo zniszczone włosy, choć czasem nie widać tego na pierwszy rzut oka. Dlatego moim ideałem pozostają włosy hinduskich kobiet, dokładnie takie, jak w tych reklamach:-D

      Usuń
  9. Uwielbiam Indie- ich kulturę, stroje, jedzenie i kosmetyki:) świetne te reklamy, cieszę się że tu trafiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także:-) Mnie też fascynują Indie i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam pojechać:-D

      Usuń
  10. owszem...w reklamach przedstawia się piękne i gęste włosy, ale to również są tricki reklamowe. Pokazywane są włosy zagęszczane dopinkami, pomaga się efektami specjalnymi (żeby nam pokazać tak pięknie falujące włosy w jednym ujęciu - fotograf robi tysiące zdjęć) i potem my biedne mamy kompleksy, że mamy za rzadkie i za brzydkie włosy.
    Musimy też wziąć pod uwagę uwarunkowania genetyczne i geograficzne, bo w zasadzie Słowianki czy nawet większość Europejek ma - powiem lakonicznie '"średnie" włosy.

    Ale najważniejsze jest, że skoro tu jesteśmy to chcemy o nie dbać!

    Sama mam już 49 lat i widzę, że z wiekiem są jakby słabsze i ciensze, wyłażą, ale przeczytałam na innym blogu o maści końskiej na porost włosów i spróbuję, żeby nie wiem co...

    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się w tym, że w wielu reklamach włosy są doczepiane i stylizowane, by wydawały się jak najbardziej gęste. Jednak widziałam sporo filmików na YouTube, na których zwykłe Hinduski mają naprawdę piękne, długie i gęste włosy. Jeśli takie reklamy powodują u ludzi kompleksy i wpędzają w "doła" to oczywiste, że nie warto ich oglądać i na pewno warto zdawać sobie sprawę, że często są to po prostu pewne triki. Na mnie jednak takie reklamy działają totalnie motywująco - widzę takie piękne włosy i od razu chcę lepiej zadbać o własne:-) Jednak sama "na żywo" nie raz widziałam cudne gęste i bujne włosy (u Polek i nie były to dopinki, bo te najpiękniejsze włosy zwykle miały kobiety w średnim wieku, nie malujące się i włosy noszące ciągle związane w koński ogon). Oczywiście geny stawiają nam ograniczenia, ale nawet jeśli nie uda nam się osiągnąć aż takich rezultatów to i tak zdrowe i piękne włosy będą zachwycać i z pewnością będziemy się lepiej czuć we własnej skórze, dlatego warto dbać o ten jakby nie było bardzo istotny element wizerunku kobiety:-)

      Co do stosowania maści końskiej to wiem, że efekty uzyskane z jej pomocą mogą być bardzo zachęcające i sama zamierzam ją wypróbować, ale przestrzegam przed jej stosowaniem "żeby nie wiem co", ponieważ może to przynieść znacznie więcej szkody niż pożytku. Maść końska zawiera masę ziół i ma działanie silnie rozgrzewające i może powodować silne podrażnienia jeśli ktoś jest uczulony na jakiś jej składnik. Dlatego też przed jej stosowaniem koniecznie trzeba wykonać najlepiej kilka prób uczuleniowych i bezwzględnie zaprzestać jej stosowania w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów.

      Również pozdrawiam:-)

      Usuń
  11. Cudowny wpis:)Szkoda, że dopiero teraz odkryłam Twojego bloga:)
    Uwielbiam Indyjskie produkty do włosów marki Dabur, stosuje je od roku, czuje, że zrobię ich recenzje:)
    Również jestem zakochana we włosach mieszkanek Indii:)
    Jednak nie tylko ich piękne pukle wywołują u mnie podziw, lecz cała kultura.
    Reklamy te po prostu kocham, naszym wiele do nich brakuje, scenariusze są genialne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...