czwartek, 11 kwietnia 2013

Olejek z drzewa herbacianego –
remedium na problemy skóry głowy


Zdrowie włosów zależy od zdrowia skóry głowy – tak twierdzą Azjaci i ja się z tym stwierdzeniem zgadzam. Jeśli mamy problemy skórne (łupież, nadmierna produkcja sebum, przesuszenie itp.) cebulki włosów nie są odpowiednio zaopatrzone w składniki odżywcze, włosy stają się słabe, cienkie i zaczynają wypadać. Warto więc zadbać
o nienaganny stan skóry głowy, aby włosy mogły rosnąć mocne i piękne.

W przypadku wszelakich problemów ze skórą głowy z pomocą przychodzi nam olejek z drzewa herbacianego,
którego pozytywny wpływ na zdrowie skóry jest nieoceniony.


Olejek z drzewa herbacianego stymuluje krążenie krwi w skórze głowy, działa silnie anty-zapalnie, antybakteryjnie, anty-wirusowo i przeciwgrzybicznie. Przeciwdziała łupieżowi, zmniejsza suchość skóry, reguluje produkcję sebum, odświeża i koi podrażnienia.


Olejek zwykle stosuję na 3 sposoby:

- jako dodatek do olejowania włosów – najczęściej łączę olej rycynowy z migdałowym i do takiej mieszanki dodaję kilka kropel olejku z drzewa herbacianego. Całość trzymam na głowie min. 1 godz., po tym czasie myję włosy szamponem.

Dzięki takiemu odżywianiu włosy są bardzo miękkie, błyszczące i elastyczne. Skóra głowy jest ukojona, nawilżona
i odświeżona.


- jako dodatek do szamponu – do porcji szamponu dodaję 2-3 krople olejku z drzewa herbacianego. Taki szampon dobrze jest pozostawić na skórze głowy przez 3-5 minut, po czym dokładnie spłukać.

Doskonale odświeża i dba o zdrowie skóry głowy.
Przy regularnym stosowaniu przez okres przynajmniej miesiąca olejek ten pomaga zlikwidować problem łupieżu.


- w formie płukanki – do kubka wody (300ml) dodaję 2 krople olejku z drzewa herbacianego i łyżeczkę mleka (dzięki niemu olejek łączy się z wodą).

Włosy dzięki takiej płukance są puszyste, miękkie, ładnie pachną i dłużej zachowują świeżość.


Naturalne olejki eteryczne są dostępne tutaj.

Zainteresowanych właściwościami i działaniem innych olejków eterycznych odsyłam do wcześniejszych postów.

19 komentarzy:

  1. a nie wiesz czy można go używać solo na skórę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam punktowo na pryszcze :). Co do olejku, nie podejrzewałam, że tak świetnie działa na włosy :D!

      Usuń
    2. Nie można go używać bezpośrednio na skórę w postaci nierozcieńczonej, ponieważ jest to substancja skoncentrowana i może wywoływać silne podrażnienie, a nawet poparzenie.

      W minimalnej ilości stosowany na krostki może nie mieć niepożądanych skutków ubocznych, chyba że ktoś posiada wrażliwą skórę.

      Wszelkie olejki eteryczne należy uprzednio rozcieńczać. Można je łączyć z jakimkolwiek olejem bazowym, szamponem, maską do włosów. Przy czym dobrze jest nie przesadzać z ilością. Do porcji szamponu/maski/oleju dodać nie więcej niż kilka kropel.

      Usuń
    3. dziękuję za odpowiedź <3

      Usuń
    4. Olejek z drzewa herbacianego jest jedynym, który może być aplikowany na skórę w postaci nierozcieńczonej, ale zalecane jest wówczas nakładanie punktowe (np. na wykwity trądzikowe). Trzeba mieć również na uwadze to, że jak w przypadku każdego olejku eterycznego – może on wywoływać reakcję alergiczną i podrażnienie.

      Usuń
  2. Gdzie można go zakupić? ;))
    Ja dopiero zaczynam włosomaniactwo i Twój blog bardzo mi pomaga w tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę;-) Olejki eteryczne można nabyć w aptekach, sklepach zielarskich albo przez internet.

      Usuń
  3. Kiedyś stosowałam na cerę. Straszny śmierdziuch z niego. Może wypróbuję na skórę głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam go na skórki, całkiem ciekawie się sprawuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię olejek z drzewa herbacianego, stosuję go na różne sposoby, ale tym postem bardzo mnie zaciekawiłaś i muszę dodać go podczas olejowania włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja stosowałam na paznokcie ( w celu ich "wyleczenia" po dość niefortunnej przygodzie z odżywką Eveline 8 w 1)

    OdpowiedzUsuń
  7. O jego dobroczynnych właściwościach słyszałam już wiele dobrego. A gdzie taki olejek można kupić? Da rade stacjonarnie czy tylko internet? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie miałam tego olejku, choć słyszałam o nim. Może kiedyś się skuszę, skoro daje radę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja używałam oleju rycynowego z żółtkiem jajka i bardzo dobrze to działa. Mogę do tej mieszanki dodać olejek z drzewa herbacianego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:-) Tylko rzecz jasna w rozsądnych ilościach, 5-6 kropli na porcję zupełnie wystarczy.

      Usuń
  10. Jak często można dodawać olejek do szamponu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w zależności od potrzeb:-) Swego czasu stosowałam go przez dłuższy czas do każdego mycia włosów (nawet przez 2 miesiące, potem zamiennie z innymi olejkami) i nie zauważyłam żadnych niepożądanych skutków.

      Usuń
  11. Fajnie że wspomniałaś, że można go dodać do szamponu. Warto wtedy zastosować szampon naturalny, bez dodatku SLS i innej chemii.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.