wtorek, 9 lipca 2013

Woda różana – pachnąca pielęgnacja:-)

Woda różana stała się ostatnio moim hitem pielęgnacyjnym:-) Dlaczego? Ponieważ jej wszechstronne zastosowanie w połączeniu ze świetnym działaniem jest wręcz nieocenione;-)
  

Woda różana jest produktem ubocznym w produkcji olejku różanego. Pierwotnie wytwarzana
w krajach arabskich, obecnie rozpowszechniona niemal na całym świecie


Właściwości wody różanej

Bardzo dobrze sprawdza się jako tonik do różnych rodzajów skóry.
Ma właściwości tonujące, łagodzące, rozjaśniające i nawilżające. Działa przeciwzmarszczkowo. Regeneruje skórę wrażliwą i przesuszoną, ze skłonnością do pękających naczynek. Sprawia,
że skóra staje się elastyczna, promienna i jedwabiście gładka. Codzienne stosowanie wody różanej w postaci toniku do twarzy uelastycznia, wygładza i nawilża skórę, przywracając jej naturalną równowagę. Łagodzi zmiany trądzikowe, jest idealnym uzupełnieniem wysuszających kuracji przeciwtrądzikowych.

Woda różana jest stosowana także do płukanek do włosów.
Nadaje włosom blask i elastyczność. Kosymki są lepiej nawilżone, wygładzone i sprężyste. Oprócz płukanek stosowana jest także do rozrabiania maseczek na włosy - dzięki temu działanie maseczki jest pogłębione. Woda różana występuje również w postaci mgiełek i perfum do włosów, które długo utrzymują delikatny aromat kwiatów róży.
  

  
Zastosowanie i efekty

Wodę różaną można stosować na wiele sposobów. Polecana jest szczególnie do pielęgnacji twarzy i włosów, a także w kuchni – jako dodatek do deserów i napojów.

Ja póki co stosuję wodę różaną głównie w pielęgnacji twarzy i włosów:

Skóra:
 
- jako tonik do twarzy – w tej roli sprawdza się wręcz genialnie:-) Cudownie odświeża, koi i nawilża skórę. Przy regularnym stosowaniu toniku skóra staje się bardziej elastyczna i miękka. Woda różana bardzo dobrze reguluje wydzielanie sebum: mam cerę mieszaną (suchą na czole
i policzkach, tłustą na nosie i brodzie) – muszę przyznać, że dzięki tonikowi skóra jest zdrowsza, wygląda o wiele lepiej, a wszelakich „niespodzianek” wyskakuje mi mniej. Ogólnie rzecz ujmując:
chyba nie miałam lepszego toniku dla mojej kapryśnej cery:-)

- jako dodatek do maseczek – szczególnie lubię jej używać
do rozrabiania zielonej glinki – wspomaga działanie maseczki, dzięki niej skóra jest bardzo miła w dotyku, ukojona i dobrze oczyszczona.

- jako mgiełka do twarzy i ciała – przelewam trochę wody różanej
do buteleczki z atomizerem i taką mgiełką często spryskuję skórę – świetnie odświeża i poprawia koloryt skóry, a przy tym pięknie pachnie:-) Niezastąpiona latem:-)


Włosy:

- w formie płukanki bądź mgiełki – włosy są dzięki niej ujarzmione, gładkie i błyszczące
choć nie jest to efekt piorunujący;-) Ostatnio wodą różaną także spryskuję włosy przed olejowaniem – jak już kiedyś pisałam nakładanie oleju na wilgotne włosy sprawdza się u mnie o wiele lepiej niż olejowanie „na sucho”. W stosowaniu wody różanej na włosy zdecydowanie najbardziej spodobał
mi się fakt, że działa ona jak naturalne perfumy:-) Po jej użyciu włosy cudownie pachną i zapach
na nich utrzymuje się długo, co niezmiernie mnie cieszy:-) A całkowita naturalność produktu tylko wzmacnia mój zachwyt;-) 

Jakiej wody używam?

Obecnie stosuję wodę różaną KTC (na zdjęciu powyżej). Jest to produkt całkowicie naturalny i tani (5zł/190ml). Postawą w wyborze wody różanej jest jej skład – woda różana powinna w swoim składzie posiadać zwykle tylko dwa składniki: wodę i ekstrakt różany.

13 komentarzy:

  1. Od razu zapisuję na mojej liście must have ;) Najbardziej spodobał mi się pomysł z płukanką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma indyjski sklep po drodze do domu i też tą kupuje i tak jak ty używam jako tonik czy do porwasowania kremu czy odzywki (pisałam o tym na blogu).

    Ostatnio zgrzeszyłam i wzięłam wodę z kwiatów pomarańczy (już się skończyła) oraz kewra i coś tam jeszcze :)

    Używałaś może Kewry? Jutro otwieram buteleczkę :)


    Całuski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc woda różana to pierwsza woda kwiatowa stosowana przeze mnie na włosy;-) Na pewno sięgnę po inne jak tylko będę mieć taką możliwość. Niestety u mnie nie ma takich sklepów i muszę zamawiać przez internet:-/
      Póki co powoli tworzę swoją wishlistę do większego zamówienia;-)

      Usuń
  3. Tyle zalet, można się skusić ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze ją kiedyś kupić.
    Od dawna widnieje na mojej chciej-liście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam wodę różaną, ale lepszy jest olejek różany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już nie raz czytałam o wodzie różanej i mam zamiar ją w końcu kupić, tylko gdzie mogę ją znaleźć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję przez internet - jest wiele sklepów mających ją w swojej ofercie. Stacjonarnie to pewnie w sklepach ze zdrową żywnością czy kosmetykami indyjskimi.

      Usuń
  7. możesz powiedzieć, gdzie mogę kupić wodę różaną? ;) Masz przepiękne włosy! Marzenie!

    pozdrawiam i zapraszam, M. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsze raz o niej słyszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.