sobota, 9 listopada 2013

Odżywka przed myciem włosów

W okresie jesienno – zimowym moje włosy zwykle stają się trudniejsze w pielęgnacji: zaczynają się elektryzować, łatwiej o ich przesuszenie szczególnie na końcach, stają się też bardziej matowe. Dlatego też właśnie w tym okresie sięgam po bardziej odżywcze i ochronne kosmetyki oraz niezawodne naturalne sposoby nawilżania i odżywiania włosów – szczególnie uwielbiam działanie maseczki z siemienia lnianego:-)

Ostatnio jednak pomyślałam, że moim włosom przydałoby się dodatkowe wsparcie w postaci odżywki nakładanej przed myciem włosów. Niewiele się zastanawiając postanowiłam zrobić ją sobie sama:-)



Składniki:

150ml wody różanej
0,5 łyżeczki olejku Sesa
7 kropel gliceryny
1 łyżeczka oleju migdałowego
1,5 łyżeczki odżywki do włosów


Bazą mojej odżywki jest woda różana – przede wszystkim rozrzedza całą mieszankę, zależało mi
na tym, by odżywka była dość lekka mimo olejków. Dodatkowo woda różana ma także delikatne działanie nawilżające.
Wybrałam olejki Sesa i migdałowy, gdyż są lekkie, a moje włosy je uwielbiają. Podstawą Sesy jest olej kokosowy, który w połączeniu z bogactwem roślinnych ekstraktów sprawia, że moje włosy są błyszczące. Olej migdałowy ciągle darzę szczególnymi względami – żaden stosowany do tej pory przeze mnie olej tak cudownie nie nawilżał moich włosów.
Do mieszanki dodałam także glicerynę, która dodatkowo nawilża włosy.
Odżywka spełniła w tej mieszance głównie rolę emulgatora. Użyłam odżywki Nivea long repair, ponieważ dobrze służy moim włosom i nie obciąża ich.



Stosowanie



Odżywkę przelałam do butelki ze spryskiwaczem, który ułatwia aplikację. Kosmetyk nakładam przynajmniej kilkanaście minut przed myciem włosów (od ucha w dół). Potem myję włosy jak zwykle – skupiam się przede wszystkim na oczyszczaniu skóry głowy i włosów u nasady, spływająca piana
i tak delikatnie oczyści całe włosy. Następnie nakładam na kilka minut odżywkę lub maseczkę.
Do ostatniego płukania włosów najczęściej wybieram płukankę z octem jabłkowym.



Efekty

Co tu dużo pisać - taka pielęgnacja po prostu bardzo służy moim włosom:-) Są idealnie nawilżone, błyszczące i dociążone. Końcówki są w dobrym stanie i nawet nie potrzebują już dodatkowej ochrony (choć nadal staram się nakładać na nie odrobinę serum silikonowego).


Jeśli więc macie problem z suchością włosów polecam
zrobienie sobie takiej odżywki;-)

18 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy "przepis" na odżywkę :) często nakładam miksy różnych odżywek przed myciem dzięki temu włosy po myciu są bardziej zdyscyplinowane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zaciekawił mnie ten przepis :) choć ja jestem leniem, jeśli chodzi o mieszanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie suche strąki nie męczą, ale ciekawy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do odżywki zsiemienia lnianego, też muszę tego spróbować, już kilka dziewczyn mi ją polecało. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma wody różanej :( A może wiesz czym bym mogła ją zastąpić,bo przydało by się moim włosom nawilżenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz ją zastąpić zwykłą wodą źródlaną z dodatkiem np. aloesu:-)

      Usuń
  6. muszę wypróbować jak zdobędę wodę różaną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tez robie podobna odzywke przed myciem:D
    odzywka(maska)+żel z aolesu+ miód + gliceryna + olej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Robiłam różne kosmetyki do twarzy, ale do włosów jeszcze nie, czas najwyższy wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O mamo :D sporo składników do tej maski. Obawiam się, że taki bum przeciążyłby moje kapryśne kłaki. Im do szczęścia nie potrzeba nic prócz szamponu oczyszczającego Johnsons Baby & maski do włosów blond z biovax'u. Jak to mówią less is more ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ta mieszanka ile może stać?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej odżywce są konserwanty więc od razu się nie popsuje, ale lepiej ją robić w mniejszych porcjach i zużyć w ciągu kilku tygodni.;-)

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź :)
      Jestem na bieżąco z Twoim blogiem i zmotywowałaś mnie bym też o włoski zadbała :D

      Usuń
  11. Też zawsze staram się nakładać odżywkę bądź sam olej przed myciem.. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. polecam olejek chyba firmy matrix (przed myciem jest idealny). Zastanawiam się ile kosztuje woda różana i gdzie ją nabyłaś :) Chciałam ją kupić bo czytałam, że jest doskonała dosłownie na wszystko i chciałam wypróbować do oczyszczania twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł na odżywkę :) !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.