sobota, 18 stycznia 2014

Naturalny nawilżacz włosów:-)

Kiedy włosy stają się bardziej suche i podatne na zniszczenia warto sięgnąć po naturalne sposoby ich regeneracji i nawilżania. Dla mnie niezawodnym sposobem walki z suchością włosów jest maseczka z jogurtem naturalnym.


Jogurt naturalny zawiera od 0,7 do 1,1 procent kwasu mlekowego, białko, wapń, cynk, potas
i magnez. Bogaty jest w witaminy B1, B2, B6 i B12. Najlepszy jest oczywiście jogurt nieodtłuszczony.


Można go stosować na wiele sposobów zarówno w pielęgnacji włosów jak i skóry.

Jogurt naturalny ma silne właściwości nawilżające, łagodzi występowanie wyprysków, odświeża,
ma właściwości antybakteryjne i antygrzybiczne. Nadaje się do pielęgnacji nawet wrażliwej cery. Dobrze sprawdza się także w przypadku poparzeń słonecznych i ukąszeń owadów – szybko chłodzi
i łagodzi podrażnienie skóry.

Na włosy także działa bardzo pozytywnie: nawilża, wzmacnia i wygładza. Dzięki niemu stają się miękkie i puszyste.

Jak stosować?

Jogurt można łączyć z różnymi składnikami, szczególnie dobrze sprawdza się łączenie go z olejami
i miodem. Oto kilka przepisów:

  • jogurt solo można nakładać zarówno na skórę jak i włosy
Po oczyszczeniu skóry nakładamy jogurt naturalny i pozostawimy taką maseczkę przez 15 minut,
po tym czasie spłukujemy chłodną wodą.

W przypadku włosów kolejność jest odwrotna – najpierw nakładamy na włosy jogurt, trzymamy
pod folią i turbanem przez 20-30 minut, po tym czasie zmywamy ciepłą wodą i myjemy włosy delikatnym szamponem.

  • jogurt z sokiem z cytryny można połączyć w przypadku problemów z łupieżem 
Sok z jednej cytryny należy połączyć z 4 łyżkami jogurtu naturalnego. Mieszankę wmasowujemy
w skórę głowy i włosy, po 20 minutach myjemy włosy.

Skalp będzie dobrze oczyszczony i odświeżony.

  • maseczka nawilżająco – odżywcza idealnie sprawdzi się na przesuszonych włosach 
Mały jogurt naturalny łączymy z ulubionym olejem do włosów (ja najczęściej dodaję łyżkę oleju migdałowego oraz po łyżeczce kokosowego i rycynowego) i dużą łyżką miodu.
Maseczkę nakładamy na włosy na min. 30 minut, po tym czasie zmywamy całość ciepłą wodą
i myjemy włosy szamponem.

Dzięki tej maseczce włosy są bardzo dobrze nawilżone, odżywione, miękkie i błyszczące.

*********


Powyżej przedstawiłam Wam tylko trzy sposoby pielęgnacji z użyciem jogurtu naturalnego, jednak możliwości są praktycznie nieograniczone:-) Możecie np. łączyć go z awokado, bananem czy kakao – wszystkie chwyty dozwolone;-)

13 komentarzy:

  1. Ja właśnie zrobiłam maseczkę z jogurtem i miodem i jestem bardzo zadowolona z efektów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często nakładam jogurt wraz z olejem, efekt jest świetny. Włosy są jeszcze bardziej błyszczące niż po samym oleju.

    OdpowiedzUsuń
  3. wow nie wiedziałam o tym że jogurt można nakładać na włosy:))) musze wypróbować:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuję w następnym tygodniu maski z olejami ;) Jestem ciekawa efektu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajna sprawa, już dłuugi czas chodzi za mną pomysł maseczki z jogurtu naturalnego na włosy. Póki co robiłam taką tylko na twarz i efekty są bardzo fajne:))

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja właśnie mam w lodówce jogurt naturalny i za bardzo nie miałam na niego pomysłu, a tu proszę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. skuszę się na tą wersje nawilżająco odżywczą,ale wtedy gdy będę miała dzień wolny,aby w razie niepowodzeń nie straszyć moimi włosami innych ludzi bo odtatnie moje spotkanie z jogutem na włosach nie skończyło się dobrze ale może coś się zmieniło przez rok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze to jeszcze ani razu nie nakładałam jogurtu na włosy.
    Muszę to zmienić, bo potrzebna im porcja nawilżenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wychodzi na to, ze zrobiłam to w złej kolejności bo po oczyszczeniu szamponem, efekt był nieciekawi... puch. :) Musze spróbować przed myciem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam jogurt na długości, ale coś włosom nie pasowało ;) Za to nie próbowałam na skórze głowy, na pewno przy najbliższej okazji spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  11. O takim sposobie jeszcze nie słyszałam O.o muszę wypróbować,b o jestem ciekawa efektu u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A może byc jogurt grecki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:-) Sprawdzi się nawet lepiej przy włosach bardzo suchych, potrzebujących silniejszej pielęgnacji. Przy włosach podatnych na obciążenie lepiej uważać, w końcu jogurt grecki ma pokaźną zawartość tłuszczów.

      Usuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.