niedziela, 25 września 2016

Czarne ziołowe mydło Agafii – mój hit do mycia włosów:-)

Do recenzji tego mydła zbieram się już od długiego czasu, niczym sójka za morze… Właściwie nie wiem dlaczego, być może to fakt, że zmienił się sklad tego mydła – początkowo wyglądał cudnie, teraz już tak pięknie się nie prezentuje (SLES wskoczył na drugie miejsce w składzie). To wprawiło mnie w małą dezorientację (mam „nową” wersję tego kosmetyku, „starej” nie testowałam) – czy to ten sam produkt (istnieją podejrzenia, że producent musiał się dostosować do norm unijnych i zapisać skład poprawnie) czy po prostu zmieniono recepturę kosmetyku na gorsze? Mimo wyszystko bardziej skłaniam się ku tej pierwszej teorii, ponieważ porównując konsystencję mydła, jego kolor i działanie z recenzjami „starej wersji”, które można spotkać w Internecie – jest to w moim odczuciu ten sam produkt. Ale dość już tej dygresji:-)


Czarne mydło ziołowe Agafii to wszechstronny produkt przeznaczony do mycia ciała i włosów. Szczególnie polecane jest do pielęgancji skóry problematycznej – tłustej, z łupieżem czy wypryskami. Stworzone na bazie 37 syberyjskich roślin - doskonale skomponowanych, aby przynosić najlepsze efekty w pielęgnacji ciała i włosów.


Skład:

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Hydrogenated Starch Hydrolysate, Cocamide DEA, Dimethiconol, Polyquaternium-44, TEA-dodecylbenzensulfonate, Cortusa Siberica Extract*, Achillea Millefolium Flower Water*, Urtica Dioica Extract*, Chamomilla Recutita Flower Water*, Salvia Officinalis Leaf Extract*, Betula Alba Juice*, Melissa Officinalis Flower/Leaf/Stem Water*, Pulmonaria Officinalis Extract*, Avena Sativa Kernel Extract*, Arctostaphylos Uva-Ursi Leaf Extract, Hyssopus Officinalis Extract*, Inula Helenium Root Extract, Festuca Altaica Extract*, Rhodiola Rosea Root Extract*, Cetraria Islandica Extract, Humulus Lupulus Flower Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Pinus Siberica Seed Oil, Quercus Robur Bark Extract*, Glycine Soja Oil, Linum Usitassimum Seed Oil, Hippophae Rhamnoides Fruit Oil, Abies Siberica Needle Oil, Amaranthus Caudatus Seed Oil, Arcticum Lappa Root Extract, Rosa Canina Fruit Oil*, Juniperus Communis Fruit Oil, Sodium Shale Oil Sulfonate, Cera Alba*, Malva Sylvestris Flower Extract*, Abies Siberica Needle Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Oil, Althea Officinalis Leaf Extract*, Larix Sibirica Wood Extract*, Gypsophila Paniculata Root Extract, Saponaria Officinalis Root Extract*, Glycyrrhiza Glabra Root Extract*, Agrostis Sibirica Extract*, Crepis  Sibirica Extract*, Citric Acid, Parfum, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Butylphenyl metylpropional, Linalool, Hydroxyisohexyl 3-cyclohexene Carboxaldehyde, Methylisothiazolinone, CI 19140, CI 42090, CI 77492, CI 7749, CI 77499.

*********

Opakowanie:  Duży plastikowy słoik o pojemności 500 ml

Zapach:  Dość intensywny, ziołowo-leśny (kojarzy mi się nieco z zapachem szamponu pokrzywowego).

Konsystencja:  Przypomina gumę/żywicę.

Wydajność:  Bardzo, ale to bardzo dobra:-)

Cena i dostępność:  Kosztuje ok. 30 zł/500 ml. Dostępne głównie w sklepach z rosyjskimi kosmetykami.



Moje wrażenia

Może od razu nadmienię, że choćbym nie wiem jak chciała, nie jestem w stanie powiedzieć na to mydełko złego słowa:-) Dla mnie jest jednym z absolutnych faworytów w kwestii myjadeł do włosów:-)

Podoba mi się jego kolor, mocno żelowa konsystencja, piękny zapach, dobra pienistość i nieziemska wydajność (spokojnie wystarczy nawet na kilka miesięcy).

Mydło to kupiłam oczywiście z zamiarem stosownia głównie na włosy – i moje włosy po prostu je pokochały:-) Po jego użyciu są wyjątkowo mocno błyszczące, nieco odbite u nasady i sypkie (a tym samym ryzyko strączkowania się włosów zostaje zminimalizowane). Dzięki temu mydełku moje włosy są dokładnie takie, jakie lubię najbardziej:-)

Ale mycie włosów to przecież nie jedyne przeznaczenie tego kosmetyku:-) Czarne mydło ziołowe całkiem nieźle sprawdza się do oczyszczania twarzy (z tym, że moja sucha skóra z zaskórnikami trochę przy nim marudzi – pory są lepiej oczyszczone, ale skóra woła o solidne nawilżenie).

W pielęgnacji ciała mydełko także dobrze się sprawdza – daje poczucie wyjątkowej czystości, skóra po jego użyciu delikatnie i przyjemnie pachnie. Nie mniej jednak na moich włosach ten produkt zrobił taki szał, że aż szkoda było mi go wykorzystywać do mycia ciała;-)

Jedyne ryzyko jakie niesie ze sobą zbyt częste stosownie czarnego mydła Agafii to przesuszenie skóry i włosów – u mnie efekt na włosach jest raczej znikomy, ale w przypadku włosów suchych i zniszczonych na pewno byłby bardziej odczuwalny.



Reasumując: Zdecydowanie polecam, szczególnie do włosów normalnych, cienkich, ze skłonnością do przetłuszczania się. Mydełko jest naprawdę świetne, choć warto zachować umiar:-) Moje się skończyło już jakiś czas temu, ale na pewno do niego wrócę (przy okazji też pewnie wypróbuję pozostałe – szczególnie kusi mnie mydło kwiatowe, cedrowe i miodowe).


12 komentarzy:

  1. Brzmi bardzo kusząco, szkoda tylko że ten sles :( Dla mnie nie nadałby się do codziennego stosowania, ale może do głębszego oczyszczania raz na jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lubię sles tylko bardziej mi się to Polyquaternium nie podoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nie miałam tego mydełka, ale bardzo lubię szampony do włosów tej marki.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam cedrowe mydło do mycia włosów i je ubóstwiam :) "Rypacza" z SLS też mam, ale to szampon z drogerii. Może jak mi się skończy to kupię i drugie mydło ;) Opinia jest zachęcająca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam to mydlo mimo tych wszystkich dodatkow. Zapach ma bardzo ladny. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastanawiam się nad kupnem tego mydła już od dłuższego czasu. Nie wiem dlaczego ciągle odkładam tą decyzję :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dużo dobrego słyszałam o tych rosyjskich kosmetykach, ale jeszcze jakoś nie miałam okazji, żeby je wypróbować. Ostatnio coraz bardziej zrażam się do drogeryjnych szamponów , więc może takie mydełko będzie najlepszą alternatywą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello . Want to share your blog with the world? To find people who share the same passions as you? Come join us.
    Register the name of your blog URL, the country
    The activity is only friendly
    Imperative to follow our blog to validate your registration
    We hope that you will know our website from you friends.
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Have a great day
    friendly
    Chris

    All entries will receive a corresponding Awards has your blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Stosowałam mydło głównie do mycia ciała bo świetnie je nawilżało. Jednak moim włosom nie pasował z racji tego że strasznie je wysuszał. Nie zmienia to jednak faktu, że kosmetyki z tej serii świetnie nadają się do włosów. Osobiscie używam szamponu i balsamu i jestem z nich zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  10. Stosowałam mydło głównie do mycia ciała bo świetnie je nawilżało. Jednak moim włosom nie pasował z racji tego że strasznie je wysuszał. Nie zmienia to jednak faktu, że kosmetyki z tej serii świetnie nadają się do włosów. Osobiscie używam szamponu i balsamu i jestem z nich zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  11. tez sie właśnie zastanawiam nad kupnem tego preparatu i chyba go kupię!
    wlosomaniaczka-agata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam ciekawa, jednak skład do mnie nie przemawia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...