wtorek, 30 kwietnia 2013

Miód – odżywianie i nabłyszczanie włosów w jednym


Większość z nas postrzega miód jako wyjątkowo lepką substancję, którą raczej niechętnie nałożyłybyśmy na włosy. Tymczasem okazuje się, że miód łatwo spłukuje się z włosów, jego aplikacja na wilgotne włosy jest bardzo łatwa,
a działanie pielęgnacyjne wręcz nieocenione;-)



Co dobrego znajdziemy w miodzie i jakie jest jego działanie?

Miód zawiera glukozę, fruktozę, kwasy organiczne między innymi jabłkowy, cytrynowy, winowy i mlekowy, ponadto białka i aminokwasy. Znajdziemy w nim witaminy A, C i K oraz witaminy z grupy B. Jest on także źródłem składników mineralnych, z których najważniejsze to: żelazo, mangan, kobalt i magnez.


Miód jest doskonałym naturalnym specyfikiem pielęgnującym włosy. Szczególnie polecany jest do włosów zniszczonych, słabych, łamliwych i przesuszonych. Jest on naturalną substancją zatrzymującą wilgoć, dlatego dba
o odpowiedni poziom nawilżenia naszych włosów. Przywraca włosom połysk, wzmacnia je i wygładza. Miód posiada także właściwości antybiotyczne, hamuje rozwój bakterii, wirusów i grzybów, dlatego wspomaga walkę z łupieżem.

Warto więc sięgać po niego regularnie np. wzbogacając nim maski domowej roboty lub stosując płukankę miodowo-octową.



Ciekawe przepisy na wykorzystanie miodu w pielęgnacji włosów:



Cudownie nawilża włosy i sprawia, że stają się wyjątkowo miękkie:-)


2. Płukanka zmiękczająca włosy:

Łyżkę miodu rozpuścić w 0,5 litra ciepłej wody. Dodać łyżkę octu jabłkowego. Stosować do ostatniego płukania włosów.

Płukanka sprawia, że włosy są bardzo miękkie i pięknie błyszczą.


3. Maseczka hamująca wypadanie włosów:

Połączyć ćwierć szklanki soku z aloesu i ćwierć szklanki soku z cytryny, do tego dodać łyżkę miodu. Mieszankę wetrzeć w skórę głowy. Po 30 minutach dokładnie spłukać.


4. Płukanka delikatnie rozjaśniająca:

Łyżkę miodu należy rozpuścić w litrze ciepłej wody z dodatkiem cytryny. Stosować do ostatniego płukania włosów.


Osobiście najbardziej lubię stosować miód w formie płukanki i maseczki (z olejami i żółtkiem), ale sposobów
na wzbogacenie domowej pielęgnacji włosów miodem jest sporo i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie;-)


18 komentarzy:

  1. Właśnie napisałam u mnie na blogu o miodzie i o tym jaką katastrofę zrobił na mojej głowie. Widać miód nie jest dla wszystkich włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wiele razy słyszałam o stosowaniu miodu do rozjaśniania wlosów, ale jak widac ma jeszcze wiele innych zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też poświęciłam miodowi osobny wpis- w pełni na neigo zasługuje. Ale kiedyś zrobiłam płukankę z Twojego przepisu i niestety posklejała mi włosy- łyżka miodu na pół litra wody to zdecydowanie dla nich za dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie używam miodu na włosy, raz dodalam do odżywki z żółtka i nie chciał się za bardzo połączyć z resztą składników :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja raz zrobiłam płukankę z miodu, ale bez octu i potem miałam posklejane włosy.
    Ale odżywione były pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. hm, mnie niestety miód się nie przysłużył, wręcz przeciwnie, no ale w końcu trzeba wszystkiego spróbować i samemu się przekonać co działa a co nie ; )
    patrząc na zdjęcie Twoim włosów z kwietnia, bajka, cudne je masz : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele razy używała na włosy, faktycznie działanie miodzio:)

    OdpowiedzUsuń
  8. miód na uszy :) właśnie zastanawiałam się co jutro sobie za serwuje na włosy ;) i już wiem:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam dziewczynę (włosy do kolan) która używa miodu (ale płynnego, nie stałego) jako odżywki bez spłukiwania :) Odrobina nie skleja włosów.

    Mój ulubiony sposób na miód to łyżka miodu, łyżka soku z aloesu, 4 łyżki odżywki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamierzam robić maseczkę miodową, ponieważ efekty na Twoich włosach bardzo mnie ostatnio skusiły ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja też bardzo lubie miód, często dodaję go do masek :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Miód dobry na wszystko , lubie dodawać go do masek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. miód jest pyszny, a jako kosmetyki prześwietny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał! Masz piękne włosy! Ja dopiero od jakiegoś czasu zaczęłam intensywniej dbać o swoje.... wcześniej kombinowałam, farbowałam, rozjaśniałam - szukałam tej najlepszej alternatywy dla siebie.. W końcu zmądrzałam i stwierdziłam, że w naturalnym kolorze jest mi najlepiej. Stosuję olejek arganowy i jedwab.. ale już dziś zrobię sobie maskę z miodu :) super blog, na pewno będę wpadać częściej ;)przy okazji zapraszam na mojego bloga:http: //www.panibridgetb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszędzie głośno o miodzie a ja dalej nie mogę się zdecydować chociażby na dodanie go do maski. Pora się przełamać.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie wiem czemu, ale maseczka z miodem powoduje u mnie skręt włosów..

    OdpowiedzUsuń
  17. Oczywiście takie alternatywne zastosowania dla naturalnych miodów również popieramy :)
    Pozdrawiam,
    Robert

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja na litr wody użyłam łyżkę miodu i teraz moje wlosy sa miekkie rozczesuja sie fajnie i lekkie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.