niedziela, 31 maja 2015

Aktualizacja włosów – Maj

Maj upłynął moim włosom pod znakiem kawy:-) Bardzo często (przynajmniej co drugie mycie) robiłam płukankę kawową oraz „fusowy” peeling skóry głowy. Moje włosy kawę po prostu kochają:-) Dzięki niej są pięknie wygładzone i nawilżone. Niedługo wrzucę na bloga drugi już wpis poświęcony kawie właśnie (będziecie mogły w nim poczytać choćby o moich wrażeniach ze stosowania peelingu kawowego na skórę głowy).

Poza płukanką kawową, po każdym myciu włosów stosowałam także płukankę z dodatkiem octu jabłkowego.


W maju stosowałam głównie wcierkę Seboravit, ale raczej nie zrobiła ona na mnie większego wrażenia. Obecnie zaczynam stosować Normalizującą odżywkę w spray’u Herbal Care z łopianem. Wydaje się być ciekawa. Zwracam też większą uwagę na masaż skóry głowy, który pełni bardzo istotną rolę w drodze do gęstych i zdrowych włosów.

Przynajmniej raz w tygodniu starałam się także nakładać na włosy maskę olejową (pisałam o niej tutaj) lub po prostu olej lniany. Dzięki temu włosy stały się lepiej nawilżone i gładsze.
 

 
W mojej typowo kosmetycznej pielęgnacji panował w ostatnim miesiącu minimalizm. Stosowałam kilka wybranych kosmetyków na zmianę. Tak więc w maju używałam głównie dwóch szamponów, maskę i odżywkę na zmianę. Dlatego też zrezygnowałam w tym miesiącu ze zbiorczego zdjęcia kosmetyków, bo była ich dosłownie garstka:-)

Przez ostatni miesiąc włosy urosły mi tylko o 1 cm, ich obecna długość wynosi 80,5 cm.

W czerwcu czeka mnie znów podcięcie włosów. Chciałabym skrócić je nawet o 5 cm. Jak już wspominałam ostatnio, teraz już nie zależy mi tak bardzo na długości włosów. Moim obecnym priorytetem jest ich zagęszczenie w miarę możliwości, dlatego też od początku roku cały czas regularnie sięgam po wcierki.

Poza tym planuję zrobić większą porcję octu pokrzywowego (ocet jabłkowy + pokrzywa) i stosować go jako wcierkę do skóry głowy przed myciem włosów oraz do płukania włosów. Kiedyś już robiłam podobny wyciąg z ziół, tym razem postawię tylko na pokrzywę, która już sama w sobie jest nieoceniona dla włosów. Jeśli interesuje Was ten temat zachęcam do przejrzenia tych wpisów: klik, klik, klik. 

 

Kosmetyki , po które sięgałam najczęściej:


Szampony:

- Facelle, Płyn do higieny intymnej sensitive – recenzja tutaj
- Timotei, Głęboki brąz – to szampon, dla którego mam szczególny sentyment , a właściwie do jego poprzedniej wersji. Moim zdaniem cudownie pachnie:-) Tak samo jak jego stara wersja, choć chyba jednak słabiej. Dobrze oczyszcza, zawiera ekstrakty z henny i róży z Jerycha.

Wcierki:

- Seboravit, Odżywka do włosów – recenzja tutaj

Odżywianie:

- Balea, Odżywka z mango i aloesem recenzja tutaj
- Maska Lisap Top care T2 – recenzja tutaj

Ochrona włosów:

- Marion 7 efektów, Kuracja z olejkiem arganowym recenzja tutaj


 

13 komentarzy:

  1. Jakie one cudownie dłuuugie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne wlosy. Moje tez kochają kawe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekna tafla, uwielbiam ja;)

    OdpowiedzUsuń
  4. musze wyprobowac peeling kawowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzeni po prostu nie jednej dziewczyny! :) Piekne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cięcie się przyda więc dobrze że je planujesz, ja czekam aż moje podrosną i chce usunąć cieniowanie które powoduje że włosy wyglądają na rzadkie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne, lejące się kaskadą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na Twoim blogu znalazłam mnóstwo porad, w wakacje wezmę się do roboty :D Chciałam tylko zadać jedno pytanie... Czy piwo bezalkoholowe nadaje się do włosów i czy działa jakoś inaczej niż zwykłe? Jestem nieletnia, a tak głupio rodzicielkę o piwo prosić... jeszcze nie uwierzy, że do włosów ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piwo bezalkoholowe zasadniczo różni się od zwykłego piwa tym, że fermentacja jest przerywana wcześniej, żeby nie dopuścić do wytworzenia alkoholu. W praktyce jednak za piwo bezalkoholowe uznaje się takie, które ma poniżej 0,5 % zawartości alkoholu.

      Zasadniczo działanie powinno być podobne:-) Poza skróceniem procesu fermentacji produkcja piwa bezalkoholowego wygląda tak samo jak zwykłego.


      P.S. Dziękuję Wam wszystkim za bardzo miłe słowa:-)

      Usuń
  9. Masz najpiękniejsze włosy jakie do tej pory widziałam... <3

    Twoje zdjęcia wpadają do folderu z inspiracjami :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.