sobota, 28 czerwca 2014

Domowy salon piękności – Anna Kołodziejczak


Książeczka jest mała (nieco większa od formatu A5), ma 180 stron. Mimo swego niewielkiego formatu książka jest naprawdę dobrze opracowana, szczegółowo i wyczerpująco omawia wiele kwestii. 


Już na początku jej przeglądania książka robi dobre wrażenie. Bardzo szczegółowy spis treści pozwala na łatwe wyszukanie interesującej nas kwestii. Autorka po kolei dość szczegółowo opisuje istotę nowoczesnej kosmetyki naturalnej, procesu tworzenia własnego kremu z użyciem możliwie najbardziej naturalnej kremobazy Fitomed, porusza także wiele innych bardzo ważnych kwestii związanych z kosmetyką naturalną. Szczególnie bogata jest w opisy pielęgnacji poszczególnych części ciała – poczynając od twarzy (w tym dokładnie omawiane są sposoby pielęgnacji różnych rodzajów cery), okolic oczu, ust, dłoni i ciała. W książce znajdziemy dużo przepisów na różnorakie kremy, maseczki, toniki czy balsamy. Jest więc to nie lada gratka dla osób lubiących tworzyć swoje własne kosmetyki w oparciu półprodukty. Jest w czym wybierać:-)


O ile książka wydaje mi się wyczerpuje temat pielęgnacji twarzy i ciała, o tyle pielęgnacji włosów poświęca zdecydowanie zbyt mało miejsca (dosłownie 3 strony), z czego ograniczyła się wyłącznie do ich koloryzacji i to na jasne odcienie. Pomocna więc będzie praktycznie tylko blondynkom. Szczerze przyznam, że poczułam się bardzo zawiedziona takim uproszczeniem. Koloryzacja włosów sama w sobie nie jest formą ich pielęgnacji ale stylizacji. Plusem jest fakt, że autorka podała chociaż 3 ciekawe przepisy z udziałem rumianku i innych składników, które oprócz działanie koloryzującego mają także działanie pielęgnacyjne. Niestety jak już wcześniej wspominałam w książce nie ma słowa o pielęgnacji włosów ciemnych, co wydaje mi się zupełnie nieuzasadnione zważając na fakt, że u większości Polek naturalny kolor włosów pochodzi z gamy brązów. Jest przecież tyle możliwości podkreślenia koloru włosów ciemnych i ich naturalnej koloryzacji, o których można było napisać.

Bardzo podoba mi się natomiast dobrze skomponowany słowniczek kosmetyczny. Klarowny podział składników i ich omówienie ze szczególnym naciskiem na ich właściwości oraz porady dotyczące zastosowania sprawiają, że opracowanie jest kompletne. Choć moim zdaniem baza składników mogłaby być większa to jednak znajdziemy tu wszystkie najczęściej stosowane produkty.

Zakończenie książki jest także godne uwagi. Opracowane dotyczy stosowania nowoczesnej kosmetyki naturalnej w salonach kosmetycznych. Jest tu zawarty apel do kosmetyczek
i kosmetologów, by chętniej w swoich salonach chętniej wykorzystywali kosmetykę naturalną. Szeroko omówione zostały tu korzyści płynące z zastosowania nowoczesnej kosmetyki naturalnej w gabinetach kosmetycznych. Dodatkowo wymieniono przykłady jej zastosowania wraz
z dokładnymi przepisami.

Podsumowując: Książeczka jest naprawdę warta wielokrotnego przeczytania. Mimo iż ubolewam nad znikomym opracowaniem dotyczącym pielęgnacji włosów, to jednak ma ona tak wiele zalet, że na pewno wato ją mieć w swojej biblioteczce.


Książkę można nabyć na stornie sklepu Fitoteka, partnerskiego sklepu firmy Fitomed, dzięki któremu miałam okazję ją dla Was zrecenzować.




8 komentarzy:

  1. Smuci mnie brak mieszanek na włosy :(

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno jest interesujaca, mi by się przydal poradnik na temat domowego spa :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka ta wpadła mi w oko już dawno dawno temu, ale jakoś nie miałam dotąd możliwości wypożyczenia jej

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wygląda na ciekawą :) ja też staję się włosomaniaczką, i bardzo fajnie, że na Twoim blogu widnieje tyle porad dotyczących właśnie tego tematu. Twoje włosy są śliczne, marzę o połowie takiej długości :) Świetnie mi się czyta Twój blog, i choć trafiłam przypadkiem, nie waham się kliknąć obserwowania :D Mam nadzieję, że będę stałym czytelnikiem. Pozdrawiam Cię cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za bardzo miłe słowa:-) I zapraszam:-)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. szkoda,że mało jest o włosach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ta książka musi być świetna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna książka, bardzo lubię takie :) Chętnie bym przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.