środa, 25 czerwca 2014

Kawowa płukanka do włosów – przepis na brunetkę;-)

Stosowałam już sporo różnych przyciemniających płukanek do włosów, ale jakoś do tej pory
nie sięgnęłam po płukankę kawową. Byłam trochę zniechęcona działaniem płukanki z kory dębu
i miałam wrażenie, że efekty po płukance kawowej będą podobne. Szorstkie włosy z rudawym połyskiem to coś, czego chciałam uniknąć. Jak bardzo się pomyliłam w kwestii podobieństwa tych płukanek przeczytacie poniżej:-)


Kawa – dzięki zawartości kofeiny nie tylko ma działanie przyciemniające włosy, ale także wzmacniające. Kofeina pobudza mikrokrążenie skóry głowy, dzięki czemu przyspiesza porost włosów, hamuje ich nadmierne wypadanie. Ponadto je wygładza i dodaje im blasku.


Przygotowanie płukanki

2 czubate łyżeczki sypanej kawy zalewam 0,5l wrzątku. Parzę pod przykryciem 15 min, przecedzam. Gdy kawa ostygnie płuczę nią włosy po umyciu, nakładam czepek foliowy i zawijam turban
z ręcznika (lub starej koszulki – płukanka bardzo brudzi wszystko dookoła). Po upływie kilkunastu minut płuczę włosy letnią wodą (końcowe przepłukanie włosów wodą jest niezbędne, gdyż niespłukana kawa może posklejać włosy).  Z zastosowaniem płukanki kawowej jest co prawda trochę zabawy (głównie ze względu na efekt koloryzujący), ale myślę, że warto się trochę pomęczyć.


Efekty

W moim przypadku już po pierwszym zastosowaniu płukanka nieco przyciemniła i zintensyfikowała mój naturalny kolor włosów. Dużym plusem jest fakt, że w przeciwieństwie do efektu uzyskanego po płukance z kory dębu, włosy po użyciu kawy nie nabierają rudawego odcienia.

Poza tym bardzo podoba mi się efekt typowo pielęgnacyjny po zastosowaniu płukanki kawowej. Włosy stają się jedwabiście gładkie, miękkie i błyszczące:-) Zapach kawy utrzymuje się na włosach.


Przy regularnym stosowaniu tej płukanki można liczyć na znaczne pogłębienie koloru włosów. Oprócz wzmocnienia koloru można także liczyć na ogólne wzmocnienie włosów, ich szybszy porost, a nawet zahamowanie wypadania (szczególnie pomocny byłby dodatkowy masaż skóry głowy pobudzający krążenie). Dodatkowo systematyczne stosowanie płukanki regeneruje włosy
i dodaje im witalności.



46 komentarzy:

  1. Muszę pokombinować z kawą na włosach. Próbowałaś może dodawać kawy do maseczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, ale wszystko przede mną;-) Planuję niedługo porobić trochę eksperymentów z kawą np. z dodawaniem jej do szamponu. Przypuszczam, że także łączenie kawy z maską do włosów nieźle się sprawdzi, na pewno warto wypróbować:-)

      Usuń
  2. To wiem co jutro moje włosy dostaną :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego jeszcze nie znałam - peeling kawowy owszem, ale płukanka? Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Peeling też znam i bardzo sobie chwalę, ale płukanka jest naprawdę niezła:-)

      Usuń
  4. Kiedys probowalam i bylam zadowolona, musze do niej wrocic ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie. Zrobię sobie taką płukankę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł, ale czy mogę użyć plukanki będąc blondyną ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jak bardzo jasną;-) Jeśli jest to średni blond to po jednym razie kolor tylko się pogłębi. Ale jako że jest to płukanka typowo przyciemniająca to na bardzo jasnych włosach raczej bym jej nie zastosowała.

      Usuń
  7. Czy kawa może być rozpuszczalna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znacznie lepsza jest jednak kawa sypana. Aby mogła powstać kawa rozpuszczalna, ziarna naturalnej muszą być poddane wieloetapowej obróbce technologicznej, w wyniku której powstała kawa zawiera mniej kofeiny i jest zanieczyszczona niklem. Ponadto kawa rozpuszczalna wytwarzana jest z najgorszego rodzaju ziaren.

      Usuń
  8. I ile trzymasz na włoskach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pisałam w poście, kawę trzymam na włosach kilkanaście minut. Ale tym czasem oczywiście można manipulować, w zależności od stopnia przyciemnienia włosów jaki chcemy uzyskać. Niektórzy trzymają kawę na włosach nawet 1,5 godziny.

      Usuń
  9. Ciekawe. A powiedz, jak często robić tą płukankę i czy przed/po myciu włosów? I podłączam się do pytania, jak długo zostawić na włosach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że stosowanie płukanki dwa razy w tygodniu byłoby optymalne. Ja stosuję ją po umyciu włosów, trzymam kilkanaście minut.

      Usuń
  10. Już od dawna mam tą płukankę wypróbować ale zawsze coś stoi mi na drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też stosuję płukankę kawową i sobie ją chwalę, bo rzeczywiście można zauważyć przyciemnienie włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O kawie to nie wiedziałem, bardzo ciekawe!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny pomysł! przez kilkanaście miesięcy farbowałam się na czerwono i teraz chcę wrócić do naturalnego koloru. Wciąż jednak czerwień prześwituje gdzieniegdzie. Myślę, że z przyjemnością zastosuję tę płukankę :)
    Serdecznie dziękuję, pozdrawiam i obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też miałam włosy farbowane na czerwono i o ile kolor mi się podobał o tyle późniejsze kłopoty z pozbyciem się rudości już nie... Ale kawa w tym wypadku powinna okazać się dobrym sprzymierzeńcem;-)

      Pozdrawiam i zapraszam:-)

      Usuń
  14. lubię się bawić w takie rzeczy, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę koniecznie wypróbować, bo aktualnie moje włosy mają milion kolorów i niestety wpadają lekko w rudy :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Użyłam już tej płukanki,ale niestety za pierwszym razem nic nie zrobiła na moich włosach:<<< nie wiem czy robienie tego w moim przypadku ma sens,bo powinno chyba chociaż troszeczkę przyciemnić,a tu nic... chyba postawię znowu na farbę:\ a jeśli chodzi o farbę,to farbowałaś włosy?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie po pierwszym razie było widać tylko delikatne przyciemnienie włosów, więc wydaje mi się, że płukanka wymaga wielokrotnego powtarzania i/lub wydłużenia czasu jej trzymania na włosach.
      Włosów nie farbuję wcale od ładnych kilku lat, to mój naturalny kolor:-) Kilka miesięcy temu przyciemniałam włosy henną Khadi i efekt bardzo mi się podobał choć na moich włosach był krótkotrwały.

      Usuń
  17. jesli chcę jeszcze użyć maski na włosy, ale osobno maska a płukankę to kiedy jej uzyć, przed plukanką z kawy po płukance? Czy może przed myciem ? ;O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja praktycznie zawsze używam odżywki po umyciu włosów i dopiero po jej spłukaniu stosuję wszelkiego rodzaju płukanki. Z kawą postępuję tak samo: najpierw mycie włosów, potem odżywka/maska, na koniec płukanka kawowa.

      Usuń
  18. na pewno spróbuję tej płukanki, bo ostatnio w tym temacie się zaniedbałam :) pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy mogłabym zapytać jaką kawę stosujesz do płukanek?Moje pytanie wynika z tego,że kawa kawie nie jest równa...mamy lepsze i gorsze kawy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stosuję Tchibo Family. Jest dość mocna i nieźle się sprawdza:-)

      Usuń
  20. Czy można dodać do tej płukanki kakao?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie można eksperymentować:-) W końcu kakao także ma bardzo dobry wpływ na włosy: http://my-hair-secrets.blogspot.com/2013/03/kakao-nie-tylko-do-picia.html

      Usuń
  21. Włosy ładnie błyszczą, ale nie mogę znieść zapachu kawy. Robi mi się niedobrze. I włosy mi się trochę poplątały, a zwykle nie mam z tym problemu. Spróbuję z inną kawą.

    OdpowiedzUsuń
  22. :) polecam robić ją nad miska w wannie/brodziku mniej jest wtedy sprzątania ;P
    Uwielbiam wszystkie twoje posty na temat włosów ;) fajnie ze jest ktoś kto prowadzi tak obszernego bloga na ten temat :)
    Pozdrawiam.
    ~ Estera G.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeśli mam ciemno brązowe włosy to uda mi się z tym powrócić do czarnych? Są coraz dłuższe i się rozjaśniają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama kawa trochę przyciemni włosy i wzmocni ich kolor, ale raczej czerni nie zrobi. Jeśli naturalnie masz czarne włosy to musisz zwrócić większą uwagę na ochronę ich koloru. Po każdym myciu nakładaj maseczki/odżywki, olejuj włosy regularnie a zobaczysz różnicę - kolor włosów nie powinien tak płowieć.

      Usuń
  24. A czy kawa nie wysuszy włosów?

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak dlugo utrzymuje sie efekt ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie najczęściej do następnego mycia, choć sam połysk zostaje na dłużej.

      Usuń
  26. Czy mozna polozyc na siwe wlosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ale że w znaczący sposób zmieni to kolor włosów raczej wątpię.

      Usuń
    2. Moja teściowa po każdym myciu płucze włosy kawą, swoje ma już zupełnie siwe a wszyscy myślą że farbuje na blond, bo ma taki ładny słomkowy kolor :)

      Usuń
  27. próbowałas płukanki z kory dębu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pisałam o niej tutaj: http://my-hair-secrets.blogspot.com/2012/09/kora-debu-sposob-na-przyciemnienie-wosow.html

      Usuń
  28. Czy tą płukankę nałożyłaś na umyte wcześniej włosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:-) Zwykle stosuję ją po prostu jak odżywkę do spłukiwania.

      Usuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.